Ćwiczenia fizyczne

Możliwość komentowania Ćwiczenia fizyczne została wyłączona 2
Ćwiczenia fizyczne
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Ciężarnym na ogół odradzano wykonywanie ćwiczeń fizycznych. Obe­cnie wiadomo, że są one jak najbardziej wskazane. Poprawiają krążenie, zwiększają zasoby energii i przeciwdziałają nadciśnieniu oraz cukrzycy, zwiększającym ryzyko przedwczesnego porodu. Ponadto, ćwiczenia aero­bowe w naturalny sposób uśmierzają ból, łagodząc dolegliwości ciążowe. Oczywiście zbyt duża aktywność może mieć negatywne skutki. Jeżeli przedtem nie ćwiczyłaś, ciąża nie jest najlepszym okresem na podejmo­wanie rygorystycznego programu treningów. Natomiast, bez względu na intensywność wykonywanych przedtem ćwiczeń, fizjoterapeuci zalecają radykalne ich ograniczenie od szóstego miesiąca ciąży. Jednakże łagod­ne ćwiczenia gimnastyczne doskonale wpływają na stan fizjologiczny i emocjonalny kobiet: w każdym okresie ciąży łagodzą skurcze i napięcia mięśni i ułatwiają poród.

Jak wspomniano, ćwiczenia poprawiają krążenie, zmniejszają obrzę­ki i zapobiegają kurczom nóg. Usuwają też zmęczenie i zapobiegają bez­senności. Wiadomo również, że stymulują ruchy płodu, co korzystnie działa na zdrowie rozwijającego się dziecka.

 

Inne wpisy:

admin

View all contributions by admin