Intensywniejsza przemiana metaboliczna

Możliwość komentowania Intensywniejsza przemiana metaboliczna została wyłączona 1
Intensywniejsza przemiana metaboliczna
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Intensywniejsza przemiana metaboliczna zwiększa zapotrzebowanie organizmu na witaminy z grupy B. Witamina B6 jest niezbędna do przemiany metabolicznej białka i tłuszczu – dzienne zapotrzebowanie na nią wynosi około 2,2 miligramów. Witamina B6, zawarta w drożdżach spożywczych, skutecznie zapobiega nudnościom. Zapotrzebowanie na trzy witaminy z grupy B-complex, niezbędne do prawidłowej przemiany metabolicznej płodu – tj. niacynę, ryboflawinę i tiaminę – zwiększa się nieznacznie do odpowiednio: 1,7, 1,6 oraz 1,5 miligramów.

Aby zapewnić odpowiednią ilość krwi rozwijającemu się dziecku, niezbędne jest dodatkowe zaopatrzenie organizmu w witaminę B12, nie­zbędną do wytwarzania czerwonych komórek krwi 1 absorpcji żelaza (zwiększa się do 2,2 miligramów). Doprowadzenie tlenu do czerwonych komórek krwi wymaga podwojenia ilości tego pierwiastka. Niedobór żelaza może spowodować nadmierne obciążenie serca, które musi inten­sywniej pracować, by dostarczyć odpowiednią ilość tlenu, co w rezultacie może doprowadzić nawet do choroby tego ważnego organu. Spożywanie jedzenia bogatego w żelazo równocześnie z sokami cytrusowymi może zwiększyć stopień absorpcji żelaza, natomiast mleko i produkty mleczne wykazują działanie przeciwne.

Podwojenie ilości spożywanych produktów o dużej zawartości żelaza wymaga trochę wysiłku. Niestety, niektóre produkty upośledzają ab­sorpcję tego pierwiastka. Należy tu wymienić: herbatę, otręby zbożowe i kwas szczawiowy znajdujący się, jak na ironię, w szpinaku, który zawiera duże ilości (niestety) niedostępnego żelaza. Z uwagi na tak złą absorpcję związków mineralnych, medycyna alopatyczna tradycyjnie zaleca kobiecie ciężarnej przyjmowanie 400-900 miligramów preparatów żelazowych dziennie!

 

Inne wpisy:

admin

View all contributions by admin